Da li ste već čuli za modernu krilaticu: “Ako ne postojite na internetu, to je kao da ne postojite uopšte”? Ova fraza je prilično istinita i u njoj nema nimalo preterivanja. Veb sajt je, na neki način, virtuelna lična karta firme. On ljudima daje do znanja da Vaša firma postoji i pomoću njega ih obaveštavate čime se bavite, odnosno šta možete da im ponudite. Ipak, veb sajt je mnogo više od onlajn oglasne table – on Vam omogućava da doprete do svoje ciljne grupe.

Cilj poslovnog veb sajta

Nije dovoljno da poslovni veb sajt bude lep. Da bi “radio” svoj posao, on treba da privuče pažnju Vaših ciljnih kupaca, da im zadrži tu pažnju i da ih podstakne da Vas kontaktiraju. Sve ostalo je na Vama, odnosno Vašim zaposlenima. Zato je potrebno da zadovoljava određene kriterijume, koji se tiču načina obraćanja ciljnim kupcima, kvalitetnog sadržaja, veb optimizacije za pretraživače, itd.

Postojanjem kvalitetnog veb sajta, Vaše tržište se širi.

Sajt = slika i prilika firme

Vaš sajt je Vaša firma u malom, tj. njena digitalna prezentacija. Na njemu treba da predstavite sve što je važno da potencijalni klijenti, partneri ili saradnici znaju o Vama i onome što radite. Na jednom mestu dajete im obaveštenje ko ste, čime se bavite, predstavljate delatnost firme, proizvode ili usluge ponaosob, zaposlene, akcije poput sniženja, promocija i sl. I, što je možda i najvažnije, predstavljate im sve načine na koje mogu da Vas kontaktiraju (brojeve telefona, mejl adrese, adresu itd.).

Način na koji je urađen Vaš veb sajt, mnogo govori o Vama, odnosno o samoj firmi. Sajt koji je nepregledan, zastareo, sa nepotpunim ili starim informacijama, neatraktivan, šalje poruku da i u Vašem poslovanju nešto “škripi”. Sa druge strane, interesantan, pregledan sajt koji se redovno ažurira, pruža dovoljno informacija i podstiče na akciju, ostavlja pozitivan utisak o Vašoj firmi.

Ako je sajt dobro napravljen, lako se na njemu snalazi, bitne informacije su tačno tamo gde biste prvo i pogledali i lako nalazite to što Vas zanima. Automatski, šalje se poruka da su takvi i ljudi u firmi – da su sposobni, brzi, imaju odgovore na pitanja kupaca, da misle na klijente i da im je stalo do njihovog zadovoljstva.

Način da vas kupci nađu

Svrha kvalitetnog sajta nije da na njega dođe bilo ko, već Vaši ciljni kupci, a ukoliko je dobro napravljen, izvesno je da će Vas oni i naći. To se postiže korišćenjem adekvatnih ključnih reči, kvalitetnim sadržajem, usmeravanjem sa društvenih mreža i sl. Sajt koji nije kvalitetan u pomenutom smislu, nije ispunio svoj cilj, jer ne dovodi ciljne kupce. On postoji, ali za njega niko ne zna, a to je kao i da ne postoji.

Znači, kvalitetnim veb sajtom vi svojim potencijalnim kupcima omogućavate da Vas pronađu na internetu, ne samo preko imena Vaše firme (jer mnogi za Vas i ne znaju), već i preko drugih ključnih reči, kao što su delatnost firme, proizvodi, usluge itd.

Kanal komunikacije sa ciljnim kupcima

Dobar veb sajt omogućava ciljnom kupcu najpre da Vas nađe u ogromnom onlajn svetu, a potom i da sazna sve informacije koje su mu potrebne i, na kraju, da Vas kontaktira. Sajt je sjajno sredstvo za komunikaciju između Vas i Vaših klijenata.

Ova komunikacija ne mora i ne treba da bude jednosmerna. Preko sajta možete saznati šta Vaši klijenti misle o Vama, kakva su im iskustva, dati im priliku da Vas pohvale ili kritikuju. To možete omogućiti putem kontakt formi i knjige utisaka. Putem nagradnih igara, možete nagraditi svoje klijente i privući nove. Dakle, načina komunikacije je bezbroj.

Sajt kao novi kanal prodaje

Mnoge firme se odlučuju da svojim kupcima omoguće onlajn kupovinu. Predstavljanje proizvoda i cene, klik u korpu i proizvod je naručen, a stiže na kućnu adresu. Brz i jednostavan način prodaje, koji štedi vreme i energiju. Ne odgovara svim delatnostima, ali u mnogima “radi” posao.
Svako vreme, trud i novac, adekvatno uloženi u dobar sajt, vremenom će se isplatiti. Zato treba izuzetno voditi računa o tome da osoba ili firma koja će Vam raditi sajt bude stručna i iskusna, a ukoliko planirate da ga redovno ažurirate, Vi i Vaši zaposleni se morate obučiti da to radite na pravi način.

Modernim i kvalitetnim sajtom, Vi klijentima šaljete poruku da idete u korak sa vremenom, da ste prisutni, ozbiljni i poslovni.